fredag den 13. januar 2012

Primula, strik og bag, på en go' dag.

Først og fremmest; rigtig godt nytår.

Så er jeg vel tilbage, influenzaen er lagt på hylden, vintersolen skinner skønt ind ad vinduet, i en rentgjort lejlighed.

Jeg var nede og handle i forgårs, og hvad står der på en stativ - PRIMULA i de skønneste farver. Ja,  jeg kan ikke gøre for det, jeg er vild med dem, og især når man får dem for en 10' er. Der måtte fire med hjem, de skulle ikke stå og fryse udenfor, så er det mere hyg'ligt at de pynter hjemme hos mig i min Ikea hybel.

Nogle har det så'n med ægte lakrids, øko æg, silke halstørklæder, jeg har det med primula, tulipaner, orkidér, hyacinter, hvide langstilkede liljer, tja.. blomster, kan man leve uden - jeg kan i hvert fald ikke. Ka' du?

Jeg vil hellere bruge den sidste tyver på en blomst i stedet for mælk til kaffen.






Ja de er sku skønne. Samtidig med at gå og nusse om disse skønheder, havde jeg lige slået et franskbrød op, med lidt honning og kardemomme i og med solsikkekerner på toppen - det smager altså af lidt mer', MMUUUMMMMSSSS

Imens det bagte, kunne jeg lige se nå et par omgange på strømpepindene


En strømpe magen til er ved at komme til verden, inden længe skal jeg prøve at strikke vanter - har fået en rimelig nem opskrift fra en kær kollega og veninde (det er hende med alle guldkornene), men det kan godt være hun lige skal være ved siden af mig, når det er hjælpe-tråd tid.. det er samme, som hvis man skulle lære at sige; hen-over-is-og-sne-transport-køre-maskine på latin..

Og som I kan se er jeg blevet belært, fra min kære søster, med at strikke rib på 2 pinde først, det er langt nemmere - for mig med pølsefingre (gad vide om der er derfor, jeg er blevet kaldt for pølse, som lille?) Tro mig, jeg har prøvet med 4 pinde fra starten, det er bare ligesom, det ikke rigtig virker for mig - det kommer nok..

Hvad sker der på Jeres nytårs pinde.

På gensyn herfra, indtil videre



2 kommentarer:

  1. Super fedt indlæg, jeg er blevet trofast læser på din blog :-D

    Hvis du mangler en lækker leje lejlighed i København, så tjek op for http://www.lejlighed-i-kbh.dk

    SvarSlet
  2. Hej Jacob

    Velkommen til min blog

    Hilsen

    Vickie

    SvarSlet